Crete analipsi with my mum june 2017

Analipsi er en liten landsby p Kreta, en rolig plass hvor man virkelig fr slappet av. P denne landsbyen som ligger p Kreta nr Hersonissos fr du virkelig opplevd ekte Hellas. Vil du ut for shoppe eller ta deg en fest s er det bare 10 minutters kjretur inn til Hersonissos som det er litt mer utvalg av bde barer, restauranter, klubber og shopping. Mamma og jeg reiste p denne ferien for slappe av, da var analipsi den perfekte plassen for oss. Her fr du se og oppleve hvordan grekerne bor, du kommer godt innp befolkningen som bor her og blir godt tatt i mot. Vi hadde en utrolig fin uke p analipsi og vil helt klart tilbake til denne plassen.

Mamma og jeg hadde sett p denne reisen til analipsi lenge og dagen vi bestemte oss for bestille denne reisen s jeg p Snapchat bare noen timer senere at en god venninne av meg skulle til samme plass. Jeg ringte til hun med en gang for hre om det var det hotellet og samme tid mamma og jeg reiste. De hadde bestilt akkurat samme reise som mamma og meg, samme fly, hotell, og til samme tid. Ingenting var planlagt, litt sykt. Vi var veldig mye sammen med min venninne og typen hennes, var utrolig koselig og alle kom veldig godt overens p ferie. Elise og Simen som vi mtte er de to p midten av bildet.

Mamma og jeg leide bil en av de siste dagene vi var p Kreta. Da kjrte vi inn til en annen landsby som heter Agios Nikolaos. Her var det mer turister. Men for en koselig liten by. Trange shoppinggater, lang strandpromenade, mange fiske restauranter, og fine strender.  nsker alle en fortsatt fin sommer!

Summertime platanias may 2017

I slutten av mai, frsten av april mnd. bestemte Jonas og jeg oss for reise en tur til Kreta. Vi dro til platanias og l p ett hotell som heter summertime. Jeg har vrt p denne plassen veldig mange ganger fr og er alltid like koselig komme tilbake hilse p de bekjente som jobber her. I lpet av den uken vi hadde p Kreta s fikk vi sett litt rundt i byen, slappet av, vrt noen dager ute p bar, hatt noen late dager p stranden, beskt mange gode restauranter og leid bil for en dag. Vi hadde ett kjempe fint opphold p Kreta, og koste oss. Her deler jeg noen av bildene vi tokk p Kreta.

Det ble desverre lite bilder av Jonas og meg sammen, da vi ikke hadde med oss noe privat fotograf. Fortsatt god sommer!

Travel brings power and love back into your life

Sommeren har gtt fort, tenk at vi allerede er i midten av juli. I lpet av sommeren har jeg ftt vrt p fler turer. Jeg har blant annet vrt p 2 turer til Kreta. Frst s var Jonas, min kjreste og jeg p en plass p Kreta som heter platanias. Her var vi i frste av mai og 1 uke. Senere dro jeg til Kreta sammen med mamma p en plass som heter analipsi, dette er en liten landsby p Kreta. Her var vi i frsten av juni og 1 uke. bare for noen uker tilbake var Jonas og jeg i Berlin, vi kjrte ifra Norge. Kommer til lage ett innlegg fra hver ferie med mer tekst, bilder og informasjon om plassene. nsker dere en fortsatt fin sommer.

Har ftt reist endel i lpet av sommeren, men gleder meg allerede til jeg kan begynne planlegge neste tur. Men n er jeg ndt til vre litt hjemme i Norge, her er det fult kjr med visninger og boligjakten!

Min favoritt p shopping

Tenker du reise en plass for shoppe billig og bra? Her er min favoritt p shopping, det er bde bra og billig p mange mter.
Ca. 1 gang i ret/hvert andre r drar jeg og fler jenter p en tur til Liverpool for shoppe nytt, bde sminke, sko, klr, kremer, parfymer og det vi mtte finne. Litt crasy blir det jo, for pengene bare flyr, men turen er verdt det. S deilig komme hjem til Norge igjen med masse nytt og moten som ikke enn gang har kommet til Norge.
SONY DSC
Mine favoritt butikker i Liverpool er primark, topshop, river island, og St. Johns shopping mall. St.Johns shopping mall er ett grnt senter, p dette senteret finner du alt du nsker. Masse sko, fine kjoler, sminke, osv.
Det er ikke bare shopping Liverpool tilbyr deg, det er en haug med restauranter blant annet en Jamie Olivier restaurant som er super god! Og etter du har tatt en god middag ute s kan det kanskje friste med litt uteliv? En god bar eller klubb, dette er det ogs en haug av i Liverpool. Men det har ikke jeg og vi som har reist sammen vrt s opptatte av sjekke ut, da det har vrt nokk med shopping og finne de beste restaurantene.
Vanligvis s pleier vi vre der i 4-5 netter, snn at vi har god tid til g igjennom se p alt vi vil. Da fr man ogs tenkt seg litt over hva man kjper, snn at det ikke blir stress kjp. Det er masse fine hotell og leiligheter i Liverpool, prisene er ogs veldig lave. Anbefaler dere se p booking.com eller expedia.com nr dere sker etter hotell i Liverpool. Prisene ligger p rundt 1000 lappen per pers nr dere reiser 4-6 personer. Fly kan du ogs f veldig billig om du reiser med ryanair fra torp flyplass. De er billige og flyturen tar bare 2 timer.
SONY DSC
Ellers s har jeg ikke vrt s mye andre plasser i England da vi trives godt i Liverpool og har blitt godt kjent der. Var en dagstur i hst sammen med en venninne, da reiste vi til London. Anbefaler ikke reise til London p dagstur, det er alt for mye se der og man rekker ikke veldig mye p en dag. Var i Manchester med ett par venninner i Mars mnd. Manchester er en super fin by, men noe dyrere, og veldig mye strre enn Liverpool. Jeg klarte ikke finne like mye i Manchester som jeg gjr i Liverpool.
MIN FAVORITT P SHOPPING.... LIVERPOOL!

My birthday in Manchester

Torsdagskveld reiste jeg og 2 til jenter til Manchester for feire min bursdag, spise god mat og shoppe. Nr vi kom p hotellet i Manchester mtte vi en til venninne som var med oss p hele turen. Vi var sent fremme torsdagskveld, og var veldig slitene og sultne nr vi kom frem. Da var det ikke feil bestille take away fra dominos, 2 store pizzaer p senga natt til 24.mars, min bursdag.

Fredag 24.mars, min bursdag og frste dag i Manchester. Dagen startet utrolig bra, alle gikk ut sammen for spise en deilig frokost p cafe. Etter ett cafe besk var det tid for beske primark, for shoppe. Det tokk ikke lang tid fr alle splittet seg, men vi klarte heldigvis holde oss 2 og 2 sammen hele dagen. For meg s ble det ikke s mye shopping denne dagen, det var mye folk og alt for mye se p. Allikevel klarte jeg bruke noen 1000-, Senere p dagen nr vi var ferdig med shoppingen dro vi p hotellet for gjre oss klare for g ut spise en god middag. I mellom tiden nr vi fikset oss bestilte vi prosseco p rommet, jentene sa at jeg hadde bursdag til hotell personalet. Da fikk vi 5 prosseco glass p huset, 2 til meg og ett hver til de andre jentene. Etter litt prosseco p hotellet var det tid for komme seg ut for spise. P restauranten vi dro, imponerte de ogs med 1 prosseco flaske p huset, elsker virkelig England. Hadde en super feiring med jentene, bde hotell personalet, restauranten, og jentene gjorde dagen min super!

Lrdag & sndag. P lrdagen ble det mer shopping, noen l i solen og en lang god powernap etter en lang dag ute i sentrum med jentene. Lrdagskveld hadde vi i utgangspunktet bestemt oss for dra ut spise, men ingen av oss orket. Istedenfor s bestilte vi take away, og spiste p rommet fr vi tokk taxi til byen for gjre byen utrygg. Hadde en utrolig bra kveld p byen i Manchester, kan ikke huske sist gang det var s moro p byen. Det var k helt til de stengte kl 04.

Sndagen ble en rolig dag, vi sov lenge, sm pakket, og satt i ute i solen. Dro en liten tur p kjpesenteret for se etter de siste innkjpene vi ville gjre mens vi var her. P kveldingen tokk vi en taxi opp til hard rock cafe for spise en siste middag i Manchester. Etter middagen var alle like slitene, og gikk til sengs tidlig.

Mandag hjemreisedagen. More shopping! Vi har hatt en utrolig fin tur, alle jentene klikket veldig bra sammen, og det vill helt klart bli fler turer med disse jentene. Vi har spist masse god mat hver eneste dag, ftt kjpt oss masse nye klr, sminke og sko. Rakk til og med ta noen kose l i solen. Amazing, gleder meg snn til neste tur med mine flotte jenter. Kunne ikke bedt om en bedre fering av min bursdag.

Denne uken - avslapnings opphold...

God Sndags kveld, 4. Sndag i advent. SONY DSC
Jeg har dessverre ikke ftt blogget noe denne uken da jeg har vrt bortreist en liten tur. Var en tur borte med mor fra Mandag-Fredag for f slappe litt av i min tankeprosess, og rett og slett for at jeg trengte komme meg bort en tur, etter oppholdet p Sunnaas i 5 uker, som jeg var p i november. SONY DSC
Vi dro en tur ut av Norge, vi dro ikke s langt, men langt nokk for at jeg fikk slappet litt mer av. Dere lurer sikkert p hvor vi dro? Vi dro til en by i Polen som heter Gdansk, en by helt sikkert fler kjenner til. Her var vi kun for slappe av, se oss rundt, og kose oss med god mat. Det ble ogs litt shopping mens vi var der, da sko og klr er ganske mye billigere der enn hva det koster i Norge. Innkjpet legges ut i lpet av neste uke, hvis dere vil se?
SONY DSC
komme seg litt bort for meg er ikke ferie p den mten som de friske ser det p, for meg er det rett og slett avslapning. Det er noe som betyr veldig mye for meg og min helse. Det at tankene mine kan slappe av nr jeg reiser ut av landet, at jeg slapper mer av og er mer rolig. Det er bra for meg!

Hei og velkommen til min blogg verden. Mitt navn er Sara, jeg er en jente p 22 r som blogger fra Moss. ret 2012 forandret livet seg etter ett kraftig fall i hoppbakken, p min blogg kan du lese min historie og om livet etter ulykken. Vil ogs dele masse glede, ferie, vennskap, mitt liv n osv. Flg min reise.