Min favoritt på shopping

Tenker du å reise en plass for å shoppe billig og bra? Her er min favoritt på shopping, det er både bra og billig på mange måter.
Ca. 1 gang i året/hvert andre år drar jeg og fler jenter på en tur til Liverpool for å shoppe nytt, både sminke, sko, klær, kremer, parfymer og det vi måtte finne. Litt crasy blir det jo, for pengene bare flyr, men turen er verdt det. Så deilig å komme hjem til Norge igjen med masse nytt og moten som ikke enn gang har kommet til Norge.
SONY DSC
Mine favoritt butikker i Liverpool er primark, topshop, river island, og St. Johns shopping mall. St.Johns shopping mall er ett grønt senter, på dette senteret finner du alt du ønsker. Masse sko, fine kjoler, sminke, osv.
Det er ikke bare shopping Liverpool tilbyr deg, det er en haug med restauranter blant annet en Jamie Olivier restaurant som er super god! Og etter du har tatt en god middag ute så kan det kanskje friste med litt uteliv? En god bar eller klubb, dette er det også en haug av i Liverpool. Men det har ikke jeg og vi som har reist sammen vært så opptatte av å sjekke ut, da det har vært nokk med shopping og finne de beste restaurantene.
Vanligvis så pleier vi å være der i 4-5 netter, sånn at vi har god tid til å gå igjennom å se på alt vi vil. Da får man også tenkt seg litt over hva man kjøper, sånn at det ikke blir stress kjøp. Det er masse fine hotell og leiligheter i Liverpool, prisene er også veldig lave. Anbefaler dere å se på booking.com eller expedia.com når dere søker etter hotell i Liverpool. Prisene ligger på rundt 1000 lappen per pers når dere reiser 4-6 personer. Fly kan du også få veldig billig om du reiser med ryanair fra torp flyplass. De er billige og flyturen tar bare 2 timer.
SONY DSC
Ellers så har jeg ikke vært så mye andre plasser i England da vi trives godt i Liverpool og har blitt godt kjent der. Var en dagstur i høst sammen med en venninne, da reiste vi til London. Anbefaler ikke å reise til London på dagstur, det er alt for mye å se der og man rekker ikke veldig mye på en dag. Var i Manchester med ett par venninner i Mars mnd. Manchester er en super fin by, men noe dyrere, og veldig mye større enn Liverpool. Jeg klarte ikke å finne like mye i Manchester som jeg gjør i Liverpool.
MIN FAVORITT PÅ SHOPPING.... LIVERPOOL!

My birthday in Manchester

Torsdagskveld reiste jeg og 2 til jenter til Manchester for å feire min bursdag, spise god mat og shoppe. Når vi kom på hotellet i Manchester møtte vi en til venninne som var med oss på hele turen. Vi var sent fremme torsdagskveld, og var veldig slitene og sultne når vi kom frem. Da var det ikke feil å bestille take away fra dominos, 2 store pizzaer på senga natt til 24.mars, min bursdag.

Fredag 24.mars, min bursdag og første dag i Manchester. Dagen startet utrolig bra, alle gikk ut sammen for å spise en deilig frokost på cafe. Etter ett cafe besøk var det tid for å besøke primark, for å shoppe. Det tokk ikke lang tid før alle splittet seg, men vi klarte heldigvis å holde oss 2 og 2 sammen hele dagen. For meg så ble det ikke så mye shopping denne dagen, det var mye folk og alt for mye å se på. Allikevel klarte jeg å bruke noen 1000-, Senere på dagen når vi var ferdig med shoppingen dro vi på hotellet for å gjøre oss klare for å gå ut å spise en god middag. I mellom tiden når vi fikset oss bestilte vi prosseco på rommet, jentene sa at jeg hadde bursdag til hotell personalet. Da fikk vi 5 prosseco glass på huset, 2 til meg og ett hver til de andre jentene. Etter litt prosseco på hotellet var det tid for å komme seg ut for å spise. På restauranten vi dro, imponerte de også med 1 prosseco flaske på huset, elsker virkelig England. Hadde en super feiring med jentene, både hotell personalet, restauranten, og jentene gjorde dagen min super!

Lørdag & søndag. På lørdagen ble det mer shopping, noen øl i solen og en lang å god powernap etter en lang dag ute i sentrum med jentene. Lørdagskveld hadde vi i utgangspunktet bestemt oss for å dra ut å spise, men ingen av oss orket. Istedenfor så bestilte vi take away, og spiste på rommet før vi tokk taxi til byen for å gjøre byen utrygg. Hadde en utrolig bra kveld på byen i Manchester, kan ikke huske sist gang det var så moro på byen. Det var kø helt til de stengte kl 04.

Søndagen ble en rolig dag, vi sov lenge, små pakket, og satt i ute i solen. Dro en liten tur på kjøpesenteret for å se etter de siste innkjøpene vi ville gjøre mens vi var her. På kveldingen tokk vi en taxi opp til hard rock cafe for å spise en siste middag i Manchester. Etter middagen var alle like slitene, og gikk til sengs tidlig.

Mandag hjemreisedagen. More shopping! Vi har hatt en utrolig fin tur, alle jentene klikket veldig bra sammen, og det vill helt klart bli fler turer med disse jentene. Vi har spist masse god mat hver eneste dag, fått kjøpt oss masse nye klær, sminke og sko. Rakk til og med å ta noen kose øl i solen. Amazing, gleder meg sånn til neste tur med mine flotte jenter. Kunne ikke bedt om en bedre fering av min bursdag.

Denne uken - avslapnings opphold...

God Søndags kveld, 4. Søndag i advent. SONY DSC
Jeg har dessverre ikke fått blogget noe denne uken da jeg har vært bortreist en liten tur. Var en tur borte med mor fra Mandag-Fredag for å få slappe litt av i min tankeprosess, og rett og slett for at jeg trengte å komme meg bort en tur, etter oppholdet på Sunnaas i 5 uker, som jeg var på i november. SONY DSC
Vi dro en tur ut av Norge, vi dro ikke så langt, men langt nokk for at jeg fikk slappet litt mer av. Dere lurer sikkert på hvor vi dro? Vi dro til en by i Polen som heter Gdansk, en by helt sikkert fler kjenner til. Her var vi kun for å slappe av, se oss rundt, og kose oss med god mat. Det ble også litt shopping mens vi var der, da sko og klær er ganske mye billigere der enn hva det koster i Norge. Innkjøpet legges ut i løpet av neste uke, hvis dere vil se?
SONY DSC
Å komme seg litt bort for meg er ikke ferie på den måten som de friske ser det på, for meg er det rett og slett avslapning. Det er noe som betyr veldig mye for meg og min helse. Det at tankene mine kan slappe av når jeg reiser ut av landet, at jeg slapper mer av og er mer rolig. Det er bra for meg!

Hei og velkommen til min lille verden. Mitt navn er Sara og jeg er en jente på 22 år som blogger fra Moss. Mitt liv ble forandret på noen sekunder året 2012. På min blogg vil jeg dele min historie med deg, og skrive litt om hvordan livet kan forandre seg på bare sekunder. Min hverdag, mine utfordringer, hvordan leve godt med en ervervet hjerneskade. På min blogg så vil jeg også dele det positive med dere, hva som gir meg glede, ferie, vennskap, familie osv.