My birthday in Manchester

Torsdagskveld reiste jeg og 2 til jenter til Manchester for å feire min bursdag, spise god mat og shoppe. Når vi kom på hotellet i Manchester møtte vi en til venninne som var med oss på hele turen. Vi var sent fremme torsdagskveld, og var veldig slitene og sultne når vi kom frem. Da var det ikke feil å bestille take away fra dominos, 2 store pizzaer på senga natt til 24.mars, min bursdag.

Fredag 24.mars, min bursdag og første dag i Manchester. Dagen startet utrolig bra, alle gikk ut sammen for å spise en deilig frokost på cafe. Etter ett cafe besøk var det tid for å besøke primark, for å shoppe. Det tokk ikke lang tid før alle splittet seg, men vi klarte heldigvis å holde oss 2 og 2 sammen hele dagen. For meg så ble det ikke så mye shopping denne dagen, det var mye folk og alt for mye å se på. Allikevel klarte jeg å bruke noen 1000-, Senere på dagen når vi var ferdig med shoppingen dro vi på hotellet for å gjøre oss klare for å gå ut å spise en god middag. I mellom tiden når vi fikset oss bestilte vi prosseco på rommet, jentene sa at jeg hadde bursdag til hotell personalet. Da fikk vi 5 prosseco glass på huset, 2 til meg og ett hver til de andre jentene. Etter litt prosseco på hotellet var det tid for å komme seg ut for å spise. På restauranten vi dro, imponerte de også med 1 prosseco flaske på huset, elsker virkelig England. Hadde en super feiring med jentene, både hotell personalet, restauranten, og jentene gjorde dagen min super!

Lørdag & søndag. På lørdagen ble det mer shopping, noen øl i solen og en lang å god powernap etter en lang dag ute i sentrum med jentene. Lørdagskveld hadde vi i utgangspunktet bestemt oss for å dra ut å spise, men ingen av oss orket. Istedenfor så bestilte vi take away, og spiste på rommet før vi tokk taxi til byen for å gjøre byen utrygg. Hadde en utrolig bra kveld på byen i Manchester, kan ikke huske sist gang det var så moro på byen. Det var kø helt til de stengte kl 04.

Søndagen ble en rolig dag, vi sov lenge, små pakket, og satt i ute i solen. Dro en liten tur på kjøpesenteret for å se etter de siste innkjøpene vi ville gjøre mens vi var her. På kveldingen tokk vi en taxi opp til hard rock cafe for å spise en siste middag i Manchester. Etter middagen var alle like slitene, og gikk til sengs tidlig.

Mandag hjemreisedagen. More shopping! Vi har hatt en utrolig fin tur, alle jentene klikket veldig bra sammen, og det vill helt klart bli fler turer med disse jentene. Vi har spist masse god mat hver eneste dag, fått kjøpt oss masse nye klær, sminke og sko. Rakk til og med å ta noen kose øl i solen. Amazing, gleder meg sånn til neste tur med mine flotte jenter. Kunne ikke bedt om en bedre fering av min bursdag.

Hundeslede og snøscooter kjøring

Første helgen i mars gikk turen fra Oslo til Tromsø med kjæresten min og moren hans. Denne turen fikk vi i julegave av moren til kjæresten min. På Tromsø flyplass ble vi møtt av mine besteforeldre, og kjørte utover til Lenangsøra hvor dem bor. Vi overnattet hos de under hele oppholdet nordpå. Oppholdet nordpå var planlagt godt før vi reiste. Det var både booket snøscooter kjøring og hundeslede kjøring. Vi hadde våre forventninger på begge turen, da disse turene kostet litt å være med på.

SNØSCOOTER KJØRING:

HUNDESLEDE KJØRING:

Vi hadde en kjempe fin tur nord på, deilig å få litt ordentlig vinter da det har vært lite snø på østlandet i år.

Modell for Vi Menn

Rakk du ikke å kjøpe Vi Menn forrige uke? Det gjør ikke noe, nå sitter jeg med alle bildene som var i bladet + noen ekstra. Selv er jeg veldig fornøyd med bildene som ble plukket ut og brukt, og har fått masse positivt fra kjente og ukjente. Det er også noe negativt der ute, men det kan man nesten ikke komme seg unna, det er så sykt mye sjalusi. Jeg bryr meg egentlig veldig lite om de negative kommentarene. Det viktigste for meg er at jeg er fornøyd, og gjør noe jeg liker og trives med. Så vær forsiktige med hva dere skriver før dere vet min historie bak det hele. Jeg er både stolt og glad for at jeg stilte opp som modell for Vi Menn, denne muligheten får jeg kanskje aldri igjen. Nå satser jeg på å kanskje være så heldig å komme i Vi Menn kalenderen 2018. Witch me good luck!

Vi Menn pike nr 11, hva syntes dere om bildene jeg deler med dere?

Vi Menn pike nr 11

Lik det eller ikke. Jeg har fått hele 4 sider i Vi Menn, uke 11. Det betyr veldig mye for meg at jeg fikk være en av Vi Menn sine piker. Livet mitt etter skihopp ulykken har vært tøft, det har vært tøft for meg å se andre lykkes og ikke vite hva jeg skal lykkes med for å bli fornøyd. Da min drøm var å bli en av de beste kvinnelige skihopperne. Drømmen min tokk slutt, skihoppingen tokk slutt, helsen min taklet det ikke mer.
Jeg prøvde å finne ut noe jeg kunne lykkes med og få til, så jeg tokk kontakt med Vi Menn. Jeg sendte min modell portefølje og skrev litt om hvem jeg er. Og de hadde lyst til å la meg stille som en av pikene i Vi Menn. Det er utrolig gøy å lykkes, jeg fikk det til og er stolt over det.

I morgen kan bladet kjøpes på en kiosk eller i en butikk, der for dere se mer av meg. Klem.

Hobby freelancer modell

Jeg fant meg en ny hobby, startet å bli fotografert av fotografer. Dette ga mer og mer smak, og det har fått meg til å tenke mer positivt. Det er gøy å få til ting, det er gøy å finne seg en ny hobby som man trives med. Å starte opp med denne type hobby har gitt meg mye, jeg har fått mye bedre selvtillit, og ser lysere på livet. Selv om jeg ikke orker å bli fotografert for mye heller, trenger masse pauser underveis og mye hvile etterpå.  Når man starter opp med en ny hobby, ønsker man å oppnå noe ved det. Jeg har hatt en drøm om å komme ut i ett modell magasin. Har tenkt mye på om dette er noe jeg kommer til å klare, kommer jeg til å takle alt stresset? JA jeg klarte det! Og jeg er stolt over det. Jeg er stolt over meg selv, jeg har oppnådd en drøm.

Mer kom dette kommer senere når modell magasinet er ute i uke 11. Fotograf på dette bildet er Kai Brun.

Del din historie

I Løpet av året 2017 har jeg fått til mye. Jeg valgte å starte å blogge om livet mitt, hvordan ett liv kan forandres på bare få sekunder. Det er tungt å skrive om det, men også veldig godt å få delt det. Jeg hjelper ikke bare meg selv, men også andre som sliter med noe av det samme. Jeg ønsker å være ett godt forbilde, jeg ønsker å bli bedre kjent med meg selv ved å dele min sterke historie med dere.
Mange av tekstene som jeg har skrevet lengre ned på bloggen min, er tekster som har vært tøft for meg å skrive. Tårene har rent en etter en og tankene mine har bygd seg opp i en liten boble. For det er ikke så lett å skrive eksakt om hvordan det er, hvordan det føles, man må på en måte føle på det selv. Det er en tung sorg.

Ved å skrive om de tingene jeg sliter med, og ulykka, har det hjulpet meg godt på veien. Jeg har begynt å tenke mer positivt til livet og ser fremover. Jeg tenker på de gode tingene jeg har i vente, og tenker på de tingene jeg får til. Jeg er stolt over hva jeg har fått til.
Nå har jeg og blitt litt bedre på å snakke om det som skjedde med meg i 2012, jeg klarte å stille opp for Se og Hør. Fortalte hele historien min fra jeg startet å hoppe da jeg var 9 år, under prosessen hvor jeg var på sykehuset, og livet etter ulykken som er veldig tungt.

Løp og kjøp ukens Se og Hør!

29. januar i år fikk jeg en uventet melding på min facebook side. Jeg fikk melding ifra en journalist fra Se og Hør. Alt gikk veldig kjapt med først en prat over telefonen, og bare noen dager etterpå kom de hjem til meg i Moss for å ta bilder og gjøre intervjuet.
Det er fortsatt veldig tungt å snakke om det som skjedde med meg 2012, det preger mye av min hverdag og er tungt å ha med seg. Så det rant noen tårer da fortalte Se og Hør min historie både før og etter fallet mitt i hoppbakken furukollen 2012.

I dag er bladet ute i kiosker og butikker, her får du se mer av meg.

Hei og velkommen til min lille verden. Mitt navn er Sara og jeg er en jente på 21 år som blogger fra Moss. Mitt liv ble forandret på noen sekunder i 2012. På min blogg vil jeg dele min historie med deg, og skrive litt om hvordan livet kan forandre seg på bare sekunder. Min hverdag, mine utfordringer, hvordan leve godt med en ervervet hjerneskade.